agencja reklamowa

Zabiegi promocyjne jako wyznacznik funkcjonowania schematycznego, twórczego, przynoszącego efekty w każdej branży

Praktycznie wszystko dzisiaj można sprzedać. Jednak, by wszystko można było sprzedać trzeba się dobrze przygotować. Dzisiaj nie wystarczy posiadać produkt, trzeba jeszcze być świadomym co on sobą reprezentuje, do kogo się odnosi i jak wpłynie na życie klienta.

fotka - usługi
Źródło: pixabay.com

W każdej dziedzinie życia idealnie sprawdza się reklama, działanie według pewnych schematów daje większą szansę osiągnięcia obranego celu. By cel zrealizować nieodzownym jest mieć strategie marketingowe. Jakie? Specyficznie dobrane do potrzeb. Strategię marketingową można porównać z produkcją filmową, obie określone są stałymi elementami. produkcja filmowa złożona jest z sześciu etapów, a więc – etap pierwszy to idea, tutaj bada się dany temat, zbiera koncepcje oraz każdego rodzaju propozycje, by następnie dokonać selekcji i zostawić tylko pierwszorzędne rozwiązania. Drugim etapem jest scenariusz, co interesujące ma on taką samą formę właściwie od momentu pojawienia się. Podczas tego etapu często tworzy się pomocnicze ilustracje, zdjęcia, a nawet wprowadza dźwięki muzyki, dzięki temu łatwiej sobie zwizualizować emocje a także tempo konkretnych scen. Koncepcja to krok kolejny, tutaj odpowiada się na pytanie „jak”, czyli jak z zebranych materiałów określić charakter oraz atmosferę filmu. Na tym etapie planowany jest budżet, dobierane kostiumy, rekwizyty, tworzona scenografia i wymyślana charakteryzacja, itp. Etap czwarty, to powrót w kierunku scenariusza, tym razem dzielony będzie on na sceny. Tutaj nakreślane są, tempo, inscenizacja, wybór obiektywów, ruch sprzętu, współgranie elementów wizualnych i dźwiękowych. Przedostatnim krokiem są zdjęcia próbne, podczas których operator chce określić oświetlenie, wykonać próbne zdjęcia, omówić kadry z reżyserem. produkcja filmowa kończy się etapem postprodukcji, kiedy to przychodzi moment dla montażystów, na stworzenie szkieletu filmu oraz jego montaż. Strategie marketingowe rządzą się podobnymi prawami. Skupiają się przede wszystkim na odpowiedzi na cztery kluczowe pytania: co zamierzamy zrobić, kiedy, jak i za ile. Każda taktyka oparta jest również o cele firmy, które z kolei skupiają się o regułę SMART, która nakreśla, iż cele muszą być konkretne, mierzalne, odpowiednie, dokładne oraz umieszczone w konkretnym przedziale czasu. Nieodzownym jest również ustalenie obowiązków rynkowych, które koncentrują się na produkcie, jego rozpowszechnieniu, cenie oraz reklamie. Funkcjonując według planu, nawet czynności twórcze, a może głównie one mają szansę powodzenia.

Wszystkie dziedziny życia, biznesu, sztuki kierują się swoimi prawami, ale schemat zezwala na to, aby powstał szkielet, gdy on już jest, powinno się działać twórczo oraz z rozmachem.