Sprawdź zadowolenie własnych klientów

Korzystanie z usług firm zewnętrznych, określanych też outsourcingowymi, staje się coraz popularniejsze. Dziś wspomniane rozwiązanie bywa z sukcesem wykorzystywane w wielu sektorach, jak przykładowo IT czy kadrach. Coraz popularniejsze bywa też wykorzystywanie usług outsourcingowych przy organizowaniu działu sprzedaży. Czy to możliwe? Jak najbardziej!

Naprawdę wybór kierunku studiów dzisiaj jest nieprawdopodobnie ciężki. Jeśli myślisz nad tym co dobrze byłoby studiować to musisz przede wszystkim zwrócić uwagę na to co Ciebie fascynuje. Jeśli nie połączysz swojej przyszłości z własną pasją to może Ci być naprawdę ciężko się wybić. Na rynku pracy jest zdecydowanie więcej osób, jakie ukończyły studia i każdy z nich chciałby dostać kapitalną robotę, więc trzeba być najlepszym, aby liczyć na pewny sukces.

Marketing relacji - wysyłka wiadomości

Autor: Piotr Drabik
Źródło: http://www.flickr.com

Jako odbiorca, pewnie nie raz zgłaszały się do Ciebie kampanie SMS (sporo więcej zobaczysz pod tym adresem), z użyciem których dana firma chciała sprzedać ci którąś usługę lub zapytać o zdanie na o niej. Jest to bardzo popularna opcja, dlatego dobrze z niej skorzystać również u siebie w kompanii. Na pewno posiadasz bowiem bazę kontaktów stałych klientów, zatem jesteś w stanie do nich się odezwać z krótkim pytaniem – oczywiście odpowiedź na nie powinna być bezpłatna, nie pragniemy bowiem naciągać naszych klientów na niepotrzebne wydatki. badanie satysfakcji klientów (czytaj więcej) możemy także przeprowadzić droga online, z pomocą krótkiej ankiety. Należy wtedy za pomocą skrzynki e-mail wysłać kilka pytań z prośbą o odpowiedź. Pewnie, że każdą z tych opcji należy nieco uatrakcyjnić, możemy personom, które wyślą nam odpowiedzi, zaproponować uczestnictwo w loterii fantowej, lub niewielki rabat na zakupione w przyszłości przedmioty.

Dzisiaj na rynku jest tyle firm, że kwestia zaistnienia oraz wyróżnienia się na tle konkurencji jest niezwykle ważna. Nie wolno bagatelizować nowoczesnych narzędzi promocyjnych, jakimi obecnie się dysponuje. Do klienta należy docierać na każdej płaszczyźnie, żeby nie pozwolić uprzedzić się konkurencji oraz nie tracić szans na zarobek.

Z punktu widzenia sprzedawcy, to sytuacja w której mamy do czynienia z komunikacją bezpośrednią pomiędzy nim a klientem może być dużo lepsza jeśli chodzi o możliwości sprzedaży niż na przykład rozmowa telefoniczna, w trakcie której staramy się przekonać kogoś do kupna określonego towaru. Bardzo pomocne jest w takich przypadkach wszystko to, co wchodzi w zakres komunikacji niewerbalnej. Ruchy, postawa a także nasze całościowo pojmowane zachowanie mają ogromny wpływ na finalizację transakcji, jaką mamy zamiar przeprowadzić.