Parę słów na temat tworzenia strategii marketingowej

Podstawą budowania każdej komunikacji jest trafne określenie celów, jakie będą stały za naszymi działaniami marketingowymi. Dlatego przystępując do tworzenia strategii marketingowej powinniśmy sobie odpowiedzieć na pytania – co chcemy osiągnąć za pomocą tworzonej komunikacji, jakie problemy rozwiązać, pod jakim aspektem zmienić bądź wzmacniać wizerunek firmy?

Strategie marketingowe - billboard na ulicy miasta

Autor: West Midlands Police
Źródło: http://www.flickr.com

Istotnym elementem tworzenia każdej strategii marketingowej jest wytypowanie grup docelowych, do jakich chcielibyśmy skierować nasze działania.

Jeżeli masz chęć odkryć jeszcze inne informacje na opublikowany tutaj temat, zobacz ten link (https://bhp-online.com/sprzet-gasniczy-c1186), a niewątpliwie on również okaże się dla Ciebie szczególny!

Każda grupa odbiorców ma bowiem różne oczekiwania, trochę inny język oraz pewien zestaw komunikacyjnych symboli. Tworząc strategie marketingowe ważne jest więc poznanie potrzeb komunikacyjnych docelowych odbiorców, w taki sposób aby zaprojektowany przekaz był efektywny. Komunikat musi zawierać argumenty ważne dla określonej grupy, które oznaczają pożądane przez nich profity. Poza tym, wykorzystując na przykład filmy reklamowe możemy trafiać do grup bezpośrednich – konsumentów, jak i grup pośrednich, które mają olbrzymi wpływ na decyzje zakupowe bądź postrzeganie marki – dziennikarzy branżowych, ekspertów, ambasadorów marek, blogerów.

Mając już zdefiniowane grupy docelowe wtedy możemy przystąpić do formowania treści strategii marketingowej. Na tym etapie musimy określić charakter działań – określamy czy ma to być edukacja, informacja, budowanie wizerunku, czy może kreowanie skojarzeń emocjonalnych.

Kolejny krok to wytypowanie najważniejszych obszarów komunikacji, czyli typujemy najważniejsze wiadomości, które stanowią punkt wyjścia, do jakie dopasowujemy wlaściwie obszar dialogu. „Key messages”, czyli wspomniane kluczowe wiadomości muszą nakłaniać odbiorcę przekazu do określonych działań bądź zmiany sposobu myślenia w w obszarze istotnym dla naszej firmy. W tym etapie znaczącą rolę ma dobór odpowiedniego stylu językowego oraz symboli komunikacyjnych. By odpowiednio dopasować treść trzeba dobrze rozpoznać wartości, którymi kieruje się dana grupa docelowa, bowiem z tego obszaru tworzy się zestaw argumentów, które pomogą zrealizować cele reklamy.